انواع تومور های مغزی

چهارشنبه مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳

انواع تومور های مغزی

تومور های مغزی دو نوع هستند: تومورهای اولیه و ثانویه. …

تومور های مغزی دو نوع هستند: تومورهای اولیه و ثانویه. نوع اول تومورهای اولیه و جز تومورهای خوش خیم هستند، از خود مغز شروع می شوند و حدود ۲۰ درصد از تومورها را شامل می شوند و مرگ و میر در این بیماران بسیار پایین است. نوع دوم تومورهای هستند که از قسمت های دیگر بدن شروع می شوند و به مغز می رسند که به این نوع تومورها ، تومورهای متاستاتیک می گویند. این تومورها یعنی تومورهای بدخیم دارای ویژگی تهاجمی هستند و به سرعت می‌توانند به نقاط مختلف مغز حمله کنند، این نوع از بیماری عموما با مشکل همراه است و نیاز به یک سری اقدامات خاص دارد.همچنین تومور های مغزی به دو دسته مهم تومورهای خوش خیم و بدخیم تقسیم می شوند.

تشخیص نوع تومور در درمان آن بسیار موثر است

. این تشخیص حتما باید توسط متخصص مغز و اعصاب صورت گیرد. مغز عضوی از بدن است که بسیار حساس و پر اهمیت می باشد . بنابراین در صورت ابتلا به تومور حتما به دنبال بهترین جراح مغز و اعصاب باشید. باید بدانید که همه تومورها کشنده نیستند و هر روز با پیشرفت علم روش های جراحی مغز و جراحی های تومور مغز میزان مرگ و میر تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.در این بین شاید درباره درجه یا گرید (grade) تومورهای مغزی شنیده باشید.

وقتی صحبت از درجه چهار یک تومور مغزی می‌شود یعنی این تومور کشنده و بدخیم است و گرید یک آن جز تومورهای خوش خیم است. همانطور که توضیح داده شد اگر تومور از بافت مغز تشکیل شود تومور اولیه و اگر تومور از ناحیه دیگری به مغز انتشار پیدا کند به آن تومورهای ثانویه می‌گویند. تومورهای ثانویه یا متاستاتیک در گروه تومورهای مغزی کشنده قرار می‌گیرند و علائمی که دارند موجب اختلال، نقص، فلج و یا مرگ فرد می‌شود.
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
🟪 #دکتر_آرمین_جعفری
@dr_arminjafari
متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک وستون فقرات
. استادیار دانشگاه
. رتبه ممتاز بورد تخصصی
@dr_arminjafari
.
🟣 شماره تماس مشاوره و پشتیبانی:
. 📱09331090818
.

📌تهران #سعادت_آباد نبش خیابان ۳۷ #ساختمان_پزشکان_قدس واحد ۲۴
#جراح_مغزواعصاب #ستون_فقرات #اعصاب #دیسک_کمر #تومور_مغزی #هیپوفیز #نخاع #قاعده_جمجمه #اهر #زعفرانیه #ولنجک #لواسان #کامرانیه_شمالی #دکتر_آرمین_جعفری #دکتر_آرمین #دکتر_جعفری  #دکتر #جعفری #آرمین_جعفری #مغز