حرکات اصلاحی جهت بهبود دیسک گردن

شنبه مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۷

حرکات اصلاحی جهت بهبود دیسک گردن

حرکات اصلاحی جهت بهبود دیسک گردن برای پیشگیری از دیسک …

حرکات اصلاحی جهت بهبود دیسک گردن

برای پیشگیری از دیسک گردن چه کارهایی انجام دهیم؟

۱. وضعیت بدن را اصلاح کنید!

حفظ ستون فقرات در یک راستا همیشه و در همه حالات (نشسته، ایستاده، راه رفتن یا دویدن) مهم است. یک وضعیت نامناسب پایدار بر روی دیسک‌های ستون فقرات، به ویژه به گردن فشار می‌آورد. بنابراین سعی کنید همیشه سر را بالا، شانه‌ها را به عقب و ستون فقرات خود را صاف نگه دارید.


۲. به طور منظم ورزش کنید!

تمرینات خاصی باعث درگیری و تقویت عضلات کل بدن و به خصوص کمر، شانه‌ها، بازوها و عضلات مرکزی می‌شود. این تمرینات را در در برنامه ورزشی خود بگنجانید و سعی کنید به طور منظم ورزش کنید.

انجام ورزش‌های هوازی هم مناسب و مفید است؛ چراکه هوازی سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد و در نتیجه به حفظ سلامت بافت‌ها کمک می‌کند. انجام تمرینات کششی هم می‌تواند به شما کمک کند تا عضلات و رباط‌های کمر و گردن‌تان منعطف و کشیده شوند.


۳. یاد بگیرید که وسایل را به درستی بلند کنید!

اغلب افراد، وسایل سنگین را با خم شدن، بلند می‌کنند؛ حتی بدتر از آن، آنها در حالی که بار سنگینی را برمی‌دارند، پیچشی به کمر خود می‌دهند. چنین کارهایی فشار شدیدی را به گردن و کمر وارد می‌کند و در طولانی مدت (یا حتی گاهی در مدت کوتاه) باعث درد و آسیب‌دیدگی دیسک‌های باارزش شما می‌شود.


۴. وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید!

اضافه وزن یا چاقی باعث وارد آمدن فشار بیش از حد به کمر و زانو می‌شود. همچنین افزایش وزن ممکن است به وضعیت نامناسب بدن منجر شود و در نتیجه فشار روی گردن را بیشتر کند.
۵. استرس‌تان را مدیریت کنید!

استرس می‌تواند منجر به سفت شدن ماهیچه‌ها و رباط‌ها شود که به نوبه خود باعث افزایش فشار روی ستون فقرات خواهد شد. سعی کنید به طور منظم فعالیت‌های کاهش استرس را انجام دهید تا از عوارض فیزیکیِ استرس بر بدن جلوگیری کنید.


۶. همیشه در تحرک باشید!

نشستن یا ایستادن طولانی مدت، بدون تغییر وضعیت می‌تواند به طور کلی بر ستون فقرات و به طور خاص بر دیسک‌های ستون فقرات شما فشار وارد کند. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که افراد باید حداقل هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت کنند و کشش داشته باشند.


۷. سیگار را ترک کنید!

سیگار کشیدن بافت‌های سالم را از مواد مغذی و اکسیژن محروم می‌کند و خطر ابتلا به تحلیل دیسک ستون فقرات و پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. سرفه‌های شدید یک فرد سیگاری نیز می‌تواند فشار بر ستون فقرات را افزایش دهد.
۸. کفش‌های پاشنه بلند نپوشید!

کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند تراز بدن را به‌هم بزنند، به این معنی که روی یک یا چند دیسک ستون فقرات فشار وارد شود.

مقالات دیگر از سایت ما

ورزش های مکنزی برای دیسک کمر

فیلم های جراحی در آپارات

فیلم های جراحی در یوتیوب